Photographer's Block
<Photographer's Block> began with the question of what a photographer could do if the subject did not reproduce the object as an aesthetic construct when the development of image processing technology exceeded the photographer's proficiency. The first step is to study the camera as the ultimate source of photographic image production. In this process, there is overlap and dislocation of looking at the photographic medium. I seek the interpretation of new photography through the ways of the interpretation of objects in photography customs, the compulsion for the flatness, and the way in which non-material digital photography remains as a substance.
<Photographer's Block> 기술의 발전이 사진사의 숙련도를 넘어선 시점에서 사진사가 대상을 미학적 구성물로 재현하지 않는다면 어떤 것을 할 수 있을까에 대한 고민에서 시작했다. 그 첫 단계로 디지털 사진 넓게 디지털 이미지에 대한 탐구한다. 이 과정에는 사진 매체를 바라봤던 겹침과 어긋남을 발견한다. 사진 관습 속 대상과 배경 간의 재현 형식, 디지털 카메라의 인식체계, 대상과 디지털 평면성 그리고 비물질적인 디지털 사진이 물질로서 남는 방식 등을 사진, 비디오 등이 결합한 혼합설치로 표현했다.
This is not taken
이것은 찍는게 아니다
Stones on the Stone
돌 위에 돌
형상과 배경을 동일시하는 디지털 카메라의 재현 방식을 변화하는 돌의 이미지들로 표현.
<돌 위에 돌>
2021
Pigment Print
Variable Size
The way of making photography stand up & Object + Background
사진을 세우는 방법, 대상+배경
Flatness Compulsion
평면 충동
DEPTHLESS
The AI Face editor program that corrects facial imperfections and the reproduction effect of a figure statue that beautifies a historical person who no longer looks great into a great person are similar. The statue was converted into a portrait using the error of the face correction program. It expresses the image of an incomplete photograph that appears as the negativity is removed.
얼굴의 흠결을 보정하는 AI 인물 보정 프로그램과, 더는 위대하게 보이지 않는 역사적 인물을 훌륭한 인물로 미화하는 인물 조소상의 재현 효과는 닮았다. 얼굴보정 프로그램의 오류를 이용하여 동상을 인물사진portrait으로 변환했다. 부정성을 삭제할수록 나타나는 불완전한 사진의 이미지를 표현했다.
<Detphless> Installation view
2021
Dye-sublimation on Aluminium
770 x 88 cm
<Depthless–35°32‘8.70"N126°36‘35.13"E>
2021
Dye-sublimation on Aluminium
88 x 110 cm